Tuesday, October 20, 2009

" TOUR DE MUKAH " (a.k.a hell ride)

cover function C.M yang sik berenti-renti ramah tamah aidilfitri (rta) !!! mun jak dekat sikhal juak, tok nuuuuun di MUKAH (balingian, sekali aku baling !!!).
pegila aku dengan 'abg driver' a.k.a pit stop. sepanjang perjalanan penuh dengan bualan2 yang kadang kala mengantok kan aku...ni ndak, hal perempuuuaaaaan ndak abis2 ! bikin kepala & mata aku pusing & pejam sik pejam !

aku maseh itok kata2 C.M, " orang yang menghalang pembangunan seperti jalan raya, sik akan mendapat faedah. saya datang sitok (mukah) pakei jet dari kuching & helikopter ke balingian, mun kitakurang menghalang pembangunan (jalan raya) sapa yang susah? saya sik susah...saya pakei udara...," lebih kurang macam yelah di padah olehnya. cisss, rindok jadi C.M !!!

nang bena juak kata orang tua ya coz aku dikpun merasa betapa 'enjoynya' pakei jalan raya dari kuching ke balingian....jalan nya ishh....bagusss, nang bagusss...macam kita nait rodeo kuda gila ! bezanya kita bukan koboi, kita umpama duit dalam tabung yang digoncang dengan kuat !

tapi yang bestnya, baruk first time aku makan umai yang sesedap hingga duak tapak (rm 10 setapak). berbaloi-baloi...(gambar sik sempat ambik coz nya nyaman sampei lupak !)

well, sidak madah jalan raya ke mukah akan siap by 2010, tapi aku rasa2 lah....muuuuuunnnn jakkkkkk ! sikkan nya siap...trust me !...so what???

kumpulan koir bab 1 menyanyikan lagu 'balik kampung'....(dengan izin)

berkenal-kenalan dengan 'si comot' semasa 'pit-stop'....

laksa @ mukah (sik nyaman lalu....) nyaman lagik mom's laksa....

6 comments:

Coffee Girl said...

Hahah! Aku tauk gilak naik rodeo ke Mukah. apuh... apuh.... sikda komen gik aku nak sebut pasal jalan ke Mukah. nak nangis pun sik dapat, nak tetak lagilah susah. Baru 1st time wai, phobia ajak aku ke Mukah. lainlah naik belon kan kan.

BOAN said...

hmph, lom lagik mun u ke ulu baram ya. mukah aku rasa gik ok coz cuma a few hours jak. ke ulu baran ya pakei jalan balak, 9 HOURS!!!!! ya bukan rodeo lagik, mok mampus kuda rodeo mun cmya!!!! jgn phobia wai, biasa2kan diri. welcome 2 the reality. jgn igt nok belon ajak...sigh...tapi, nait perauk pjg ke long lamei & long sait ya tetap menjadi pengalaman & adventure yg paling best in my wholeeeeeeee lifeeeeeee (coz it nearly got my life, really) !!! shooo..phew...!!!

putri said...

Han...beruntung kitak dapat peluang pegi ke tempat macam ya.adventure apa? nait perahu panjang gik ya. rindu kamek nk pegi tempat macam ya lagik...dah lamak dah kamek ninggal aktiviti macam ya...mun lah dapat peluang lagik....last kali kamek ekot cdak KPSU-xpdc taman negara mulu, ya jak yang kamek berpeluang...bestla

PrincessMulan said...

Ada ku kesah ko pergi mukah dan nemu jeraya jaik macam ya...dan jeraya ulu baram ya...aku sebenarnya mun ada peluang mauk juak ke ulu baram tapi apa boleh buat...ko pulak yang kena....Apa-apapun sik semua org dapat pengalaman besh macam ya ko...lain kali suruh putri pegi mukah mun ada function...

BOAN said...

putri : yah time kmk ajak sama pegi xmauk? sak kita yg karam. siklah dgn EN. JUA yg kiut ya...hahahahahaha!!!

mulan : takde makne nyer...dh lepas pegi dh ke baram ya. karam singh walia juak lagik. kan best mun karam dgn putri kan? orait, kelak kita main undi sapa yg kena (ces ibu jari lok!) =)

Coffee Girl said...

Nyaman na juak laksa ya... phew... am hungry. but on a special diet.

p/s: update your link pls